Support

Teknisk support och service

Här hittar du information om den support vi erbjuder. Önskar du felanmäla eller returnera en produkt kan du använda vårt RMA-formulär som du hittar längst ner på sidan.

SEC DATACOM erbjuder teknisk support och service i samarbete
med våra leverantörer

 

Supportärenden

Har du frågor kring installation, funktionalitet eller konfigurering? Då kan du höra av dig till vår support. För att öppna ett supportärende, maila oss på support@secdatacom.se, eller ring +46 8 1244 10 50, så hjälper vi dig.

 

Upprätta ett RMA-ärende

De flesta av de leverantörer vi representerar hanterar RMA själva. Via respektive leverantörs supportsidor kan du begära en RMA.

RMA-förfrågningar måste göras via tillverkarens support/RMA-tjänst.

Undantag är dock följande, som hanteras via SEC DATACOMs RMA-formulär:

  • OneSec-produkter (SFP, fiberkablar, RJ45-nätverkskablar och strömkablar)
  • Digi – (DoA) produkter 30 dagar från leverans – annars direkt med Digi.

Alla RMA-förfrågningar måste göras av återförsäljare. Ersättningsprodukt kan skickas direkt till slutkund.

 

Fyll i vårt RMA-formulär för att upprätta ett reklamationsärende. Vi återkopplar vanligtvis med åtgärd inom 3 arbetsdagar. Du kan läsa mer om de villkor som gäller för reklamation genom att gå via länken nedan.

 

RMA formulärLäs våra garanti- & reklamationsvillkor